poniedziałek, 19 września 2022

Siena Root [support: Carson] - Piekary Śląskie [Andaluzja], 17 IX 2022 [relacja / galeria zdjęć]

Po raz kolejny nasz kraj odwiedził jeden z najlepszych i najbardziej zasłużonych przedstawicieli szwedzkiej sceny retro - formacja Siena Root. Jeszcze dekadę temu nieliczni pewnie wówczas polscy fani tego zespołu mogli pomarzyć o zobaczeniu formacji na żywo. Obecnie nie ma z tym już większego problemu, grupa od kilku lat regularnie do nas zagląda, a i wspomnianych fanów w ostatnich latach przybyło, bo mimo wszechobecnego kryzysu i ogólnego znacznego spadku frekwencji na małych koncertach w ostatnich miesiącach, na występy zespołu jednak w sumie pofatygowało się kilkaset osób. To cieszy, choć oczywiście zespół ten zasługuje na znacznie więcej. Nie mieszajmy jednak idealistycznych wizji z realiami... Tym razem formacja zagrała trzy koncerty, a ja miałem okazję być na drugim z nich i... najdziwniejszym, o czym jednak za chwilę.

Materiał zaprezentowany przez Szwedzki (obecnie) kwartet był dość przekrojowy. Grupa kładła duży nacisk na nieco krótsze, wpadające w ucho blues-rockowe i rockowe kawałki z płyt pierwszych i ostatnich, ale znalazło się także miejsce na kilka dłuższych rzeczy, stosownie rozciągniętych, zawierających dłuższe fragmenty instrumentalne, jak In My Kitchen czy Rasayana. I muszę przyznać, że to były moje ulubione momenty tego koncertu, bo zawsze właśnie takie improwizacyjne, nieco psychodeliczne, głównie instrumentalne klimaty w muzyce grupy lubiłem najbardziej. Był też nowy singiel z płyty, która miała się ukazać mniej więcej w tym okresie, jednak z różnych powodów jej premiera została przesunięta na pierwsze miesiące przyszłego roku. Obecnie w składzie zespołu, obok tworzących go od początku Sama Riffera (bas) i Love Forsberga (perkusja), znajdują się Johan Borgstrom (gitara) oraz Zubaida Solid (wokal i klawisze). Była to pierwsza okazja, by zobaczyć w naszym kraju właśnie ten skład formacji, bo Johan i Zubaida dołączyli do Siena Root przy okazji nagrywania ostatniej jak na razie płyty grupy - The Secret of Our Time.

Przed Siena Root na scenie zaprezentowało się szwajcarskie trio Carson. Nie był to mój pierwszy kontakt z ich muzyką. Poznałem najnowszą płytę grupy - The Wilful Pursuit of Ignorance - kilka miesięcy temu, prezentowałem jej fragmenty w swojej audycji, więc wiedziałem, czego się spodziewać. Troje młodych muzyków zagrało bardzo energiczny, ciężki set wypełniony przede wszystkim materiałem właśnie z nowej płyty, którą jeszcze przed ich koncertem zakupiłem. Zostali ciepło przyjęci przez... siedzącą na krzesełkach publiczność. To ten dziwny element tego wieczoru, o którym wcześniej wspomniałem. Po koncercie w rozmowie z wokalistą i gitarzystą Carson śmiałem się, że to pierwszy w moim - i pewnie także ich - życiu siedzący koncert stonerowy. Potwierdził. Będą mieli niewątpliwie o czym opowiadać w domu. Osobiście nie mam pojęcia, jak można słuchać takiej muzyki w wydaniu koncertowym na siedząco, ale może wpływ na to miała też średnia wieku, która była znacznie wyższa niż na pozostałych polskich koncertach tej trasy (tu oczywiście opieram się na relacjach znajomych, którzy byli w Poznaniu i Warszawie, bo ja tym razem ograniczyłem się tylko do jednego występu). Także koncert grupy Siena Root oglądany był przez większość publiczności w pozycji siedzącej, a mniej więcej połowa zgromadzonych słuchaczy podniosła się z miejsc i ruszyła pod scenę dopiero na bisach, po wyraźnych zachętach muzyków. Przyznam, że to dość dziwaczne i dla mnie niezrozumiałe, ale najwidoczniej to taki lokalny folklor w Andaluzji, bo trzy lata temu też były pewne problemy, by poderwać słuchaczy z miejsc (choć wtedy udało się to chyba nieco lepiej i szybciej). Najważniejsze, że bez względu na pozycję zajmowaną w trakcie koncertu, większość przybyłych była chyba więcej niż zadowolona z obu koncertów.

Siena Root


























Carson












Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa i mam do nich wyłączne prawa. Linkowanie do tej podstrony mile widziane. Daj znać, jeśli chcesz je jakkolwiek wykorzystać. / All photos were taken by me and I own all rights to those photos. Feel free to link to this page. Write to me if you want to use them for any purpose.
 
 
Zapraszam na prowadzone przeze mnie w radiu Rockserwis FM audycje: Lepszy Punkt Słyszenia  w każdy piątek o 21 oraz Scand-all w niedziele o 20.
http://rockserwis.fm
http://facebook.com/lepszypunktslyszenia - profil audycji
http://facebook.com/groups/rockserwisfm - tu można porozmawiać ze mną oraz z innymi słuchaczami w trakcie audycji
W pierwszą sobotę miesiąca o 19 ponownie współprowadzę audycję Nie Dla Singli w Studenckim Radiu Żak Politechniki Łódzkiej.

1 komentarz:

  1. Kiedyś rekomendowałem, ale chyba nie zostało zauważone...
    https://www.youtube.com/watch?v=atgR9hSUmAo

    OdpowiedzUsuń