wtorek, 28 sierpnia 2018

Ino-Rock Festival 2018 - Inowrocław [Teatr Letni], 25 VIII 2018 [galeria zdjęć]

XI edycja Ino-Rock Festival przebiegła pod dyktando norweskiej sceny muzycznej. Gazpacho, Soup oraz Bjørn Riis (na co dzień gitarzysta i główny kompozytor formacji Airbag) zaczarowali Teatr Letni. Wszystkie trzy zespoły mają w Polsce pokaźne grono fanów wśród bywalców festiwalu, więc spotkały się z niezwykle ciepłym przyjęciem. Mnie szczególnie bliska jest muzyka formacji Soup, której ostatni album okazał się moją ulubioną płytą wydaną w 2017 roku. Koncert w Inowrocławiu potwierdził, że formacja znakomicie potrafi przenieść magię swojej muzyki ze studia na scenę. Fantastycznie zaprezentował się także lider Airbag ze swoim solowym zespołem, który jednak składa się z członków oficjalnego oraz koncertowego składu jego macierzystej formacji, nic więc dziwnego, że usłyszeliśmy zarówno utwory z solowych płyt Riisa, jak i z wydawnictw Airbag. Występ był zaskakująco zróżnicowany i dynamiczny, muszę przyznać, że podobał mi się nawet bardziej niż ostatnie koncerty Airbag. Gazpacho, którzy zagrali na koniec festiwalu i nieco przeciągnęli swój występ, zaprezentowali zarówno materiał z ciepło przyjętej nowej płyty Soyuz, jak i z poprzednich wydawnictw (m.in. Molok i Tick-Tock), a do tego uraczyli fanów udanymi wizualizacjami na ekranie z tyłu sceny towarzyszącymi muzyce grupy i dobrze współgrającymi z jej klimatem.


Przed potrójnym norweskim uderzeniem wystąpiły dwie formacje z moimi redakcyjnymi kolegami ze stacji rockserwis.fm w składzie. Hipgnosis koncertuje w ostatnich latach niezwykle rzadko, dobrze więc było zobaczyć zespół ponownie na scenie i chciałoby się, żeby takie okazje pojawiały się częściej. Amarok tym razem zagrali z gościnnym udziałem Michała Kirmucia (na co dzień gitara w Collage) na klawiszach i zaprezentowali zarówno materiał z zeszłorocznego, bardzo udanego i niezwykle ciepło przyjętego albumu Hunt, jak i starsze, kilkunastoletnie już kompozycje. Przyjęcie obu formacji, jak i spore kolejki po autografy i zdjęcia, sugerują, że zespoły te mogą liczyć na spore grono wiernych słuchaczy i na pewno ich obecność w składzie tegorocznej edycji festiwalu nie była dziełem przypadku.

To był bardzo udany festiwal z niezwykle mocnym składem. Wypada liczyć na to, że jeszcze długo będziemy cieszyli się taką imprezą na zakończenie lata. Poniżej zdjęcia ze wszystkich występów. Częściowo inne fotografie mojego autorstwa znajdziecie na stronie rockserwis.fm.



Gazpacho



























Soup









































Bjørn Riis






































Amarok












































Hipgnosis





































Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa i mam do nich wyłączne prawa. Linkowanie do tej podstrony mile widziane. Daj znać, jeśli chcesz je jakkolwiek wykorzystać. / All photos were taken by me and I own all rights to those photos. Feel free to link to this page. Write to me if you want to use them for any purpose.



--
Zapraszam na prowadzoną przeze mnie audycję Lepszy Punkt Słyszenia w radiu Rock Serwis FM w każdy piątek o 21 a także na mój set Zona Bizona w niedziele o 16.
http://rockserwis.fm
http://facebook.com/lepszypunktslyszenia - profil audycji
http://facebook.com/groups/rockserwisfm - tu można porozmawiać ze mną oraz z innymi słuchaczami w trakcie audycji

2 komentarze:

  1. Mam nadzieję na zauważenie Amatorów Niepłaconych Brzoskwiń.
    Robota godna podziwu a warstwa rytmiczna zbudowana przez Gavina Harrisona - mniam. Nie mogę się oderwać...

    OdpowiedzUsuń