poniedziałek, 23 maja 2022

Schiller / Michał Łapaj - Warszawa [Progresja], 21 V 2022 [galeria zdjęć]

Sobotni wieczór w Progresji upłynął pod znakiem brzmień klawiszowych. Do Warszawy pojechałem przede wszystkim na koncert Michała Łapaja, bo to dopiero jego trzeci solowy występ (drugi miał miejsce dzień wcześniej), więc okazja rzadka, by posłuchać solowego materiału klawiszowca Riverside. A tego już się trochę nazbierało, bo mamy przecież i instrumentalne, ambientowo-elektroniczne Sessions, i znakomicie przyjęty album Are You There, na którym muzyka instrumentalna przeplata się z kompozycjami, w których pojawia się wokal. I to kolejny powód mojej obecności w Warszawie - na scenie z Michałem oraz perkusistą Arturem Szolcem pojawili się także oboje wokaliści, którzy śpiewają na Are You There - Mick Moss z zespołu Antimatter oraz Bela Komoszyńska z formacji Sorry Boys. Nietrudno było zatem natknąć się na znajomych fanów Riverside czy solowej twórczości Michała.

Przyznam, że projekt Schiller, gwiazda wieczoru, to nie do końca moja muzyczna bajka i w zasadzie kompletnie nie znam jego twórczości. Ale nieco ejtisowa dyskoteka, którą urządzili nam państwo na scenie (początkowo jako męskie, instrumentalne trio, później także jako damsko-męski kwintet wokalno-instrumentalny), była bardzo przyjemna i żałowałem, że musiałem dość szybko opuszczać klub, żeby zdążyć na pociąg (nie miałbym tego problemu, gdyby ceny paliwa były nieco mniej niedorzeczne, ale to już zupełnie inna kwestia...). No i przy okazji miałem szansę zobaczyć na żywo kolejnego członka koncertowego składu Pink Floyd, bo na perkusji w grupie Schiller gra Gary Wallis, który wspomagał Nicka Masona oraz resztę Floydów w studiu i na koncertach w okresie post-watersowskim.


Michał Łapaj




























Schiller
























Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa i mam do nich wyłączne prawa. Linkowanie do tej podstrony mile widziane. Daj znać, jeśli chcesz je jakkolwiek wykorzystać. / All photos were taken by me and I own all rights to those photos. Feel free to link to this page. Write to me if you want to use them for any purpose.
 
 
Zapraszam na prowadzone przeze mnie w radiu Rockserwis FM audycje: Lepszy Punkt Słyszenia  w każdy piątek o 21 oraz Scand-all w niedziele o 20.
http://rockserwis.fm
http://facebook.com/lepszypunktslyszenia - profil audycji
http://facebook.com/groups/rockserwisfm - tu można porozmawiać ze mną oraz z innymi słuchaczami w trakcie audycji
W pierwszą sobotę miesiąca o 19 ponownie współprowadzę audycję Nie Dla Singli w Studenckim Radiu ak Politechniki Łódzkiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz