wtorek, 10 stycznia 2017

Chango + goście - Ostrów Wielkopolski [Ostrowskie Centrum Kultury], 7 I 2017 [galeria zdjęć]



Dobrze jest rozpocząć nowy rok od porządnego koncertu, najlepiej formacji z własnego podwórka. Tak też się stało, a wszystko za sprawą występu szczecińskiego zespołu Chango, który po raz drugi zawitał do Ostrowa Wielkopolskiego. Tym razem pojawił się w Ostrowskim Centrum Kultury nie tylko w swoim żelaznym składzie, ale także zaprosił do wspólnego grania trzy znakomite postacie polskiej sceny muzycznej. Lech Grochala (Indios Bravos) skutecznie „przeszkadzał” na swoich przeszkadzajkach, zwanych fachowo instrumentami perkusyjnymi i czynił to przez cały koncert. Jan Gałach (Jan Gałach Band/skrzypce) pojawiał się jak duch, chował gdzieś w kącie i robił swoje, jak zawsze. Natomiast prawdziwą wisienką na torcie był występ Apostolisa Anthimosa, którego chyba nikomu przedstawiać nie trzeba.

Przyznaję, ciekawość mnie trochę zżerała na samą myśl, co też może się wydarzyć na tej niewielkiej scenie. Spotkanie tych siedmiu muzyków, których znam i wiem, na co ich stać, było przecież sporą niewiadomą. Chango widziałam dwukrotnie, w tym ich genialny występ podczas zeszłorocznej edycji festiwalu Bies Czad Blues. Znam też debiutancką płytę (Mono vs Stereo), która zaskoczyła bardzo pozytywnie i z całym przekonaniem będę twierdzić, że to jedna z najlepszych płyt poprzedniego roku na rynku polskim.  Właśnie materiał z tej płyty został zaprezentowany i niezwykle ciekawie ozdobiony dźwiękami skrzypiec czy drugiej gitary. Pełny profesjonalizm i radość ze wspólnego grania podczas całego koncertu. Było to widać, słychać i czuć. A przecież nie mam na myśli muzyki łatwej, a zmuszającej do skupienia, myślenia i wczucia się. No i to niezwykłe wykonanie na bis utworu formacji Krzak Tajemniczy świat Mariana dało dużo do myślenia.

To był piękny, mroźny wieczór. Chango rozgrzało, ponownie pokazało klasę i chociaż jestem fanem ich grania w kwartecie, przekonali mnie, że zapraszanie gości jest sposobem na szeroko rozumiane poszerzenie muzycznych horyzontów, gdzie improwizacja i zabawa na scenie nie mają żadnych barier.

tekst: Izabela Godzisz
foto: Jakub „Bizon” Michalski



























Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa i mam do nich wyłączne prawa. Linkowanie do tej podstrony mile widziane. Daj znać, jeśli chcesz je wykorzystać. / All photos were taken by me and I own all rights to those photos. Feel free to link to this page. Write to me if you want to use them.



--
Zapraszam na prowadzoną przeze mnie audycję Lepszy Punkt Słyszenia w radiu Rock Serwis FM w każdy piątek o 21 (powtórki w niedziele o 14)
http://rockserwis.fm - tu można mnie słuchać
http://facebook.com/lepszypunktslyszenia - a tu porozmawiać ze mną w trakcie audycji
Zapraszam też na współprowadzoną przeze mnie audycję Nie Dla Singli w każdą sobotę o 20
http://zak.lodz.pl - tu można nas słuchać
http://facebook.com/niedlasingli - a tu z nami porozmawiać w trakcie audycji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz