sobota, 30 grudnia 2023

Bizon's Best of 2023 - płytowe podsumowanie roku

To był bardzo przyjemny muzycznie rok. Tradycyjnie przesłuchałem znacznie więcej nowych płyt, niż mój mózg był w stanie ogarnąć, więc z pewnością były takie, które przegapiłem lub którym nie dałem drugiej szansy, a mogłyby potencjalnie być wysoko w moim rankingu. Trudno. Może okryję je po latach. Tak też się zdarza. Płyt, które mnie zaciekawiły i zatrzymały przy sobie na dłużej, było oczywiście więcej niż to, co wymieniłem poniżej, ale trzeba to podsumowanie trzymać w jakiejś sensownej skali. Poza tym chciałbym, żeby każda z wymienionych poniżej płyt została opisana tutaj w jakiś sposób, więc te, które jeszcze nie doczekały się wzmianki na blogu, trafią zapewne - tak jak rok temu - do zbiorczych postów, których wrzucę pewnie jeszcze ze dwa czy trzy w styczniu.


Pozycje 21-35 w kolejności alfabetycznej:

Child – Soul Murder
Crown Lands – Fearless
Frankie and the Witch Fingers – Data Doom
Giant Sleep – Grounded to the Sky
La Chinga – Primal Forces
Melody Fields – 1991
Music Inspired By – Music Inspired by Slavs
Numidia – South of the Bridge
Pixie Ninja – Hypnagogia
Stadt – Meerstadt
Steven Wilson – The Harmony Codex
Tfnrsh – Tiefenrausch
The Golden Grass – Life Is Much Stranger
Weite – Assemblage
Whoopie Cat – Weight in Gold

 

Pozycje 11-20 w kolejności alfabetycznej:

Agusa – Prima Materia
Amplifier – Hologram
Green Lung – This Heathen Land
Rival Sons – Lightbringer
Royal Thunder – Rebuilding the Mountain
Siena Root – Revelation
Spidergawd – VII
Sweat – Who Do They Think They Are?
The Fyoogs – Ambedo
Westing – Future

 

 I czas na top 10:

10. Atsuko Chiba – Water, It Feels Like It’s Growing


 

  

 


 


 


 

---
 
Zapraszam na prowadzone przeze mnie w radiu Rockserwis FM audycje: Lepszy Punkt Słyszenia w każdy piątek o 21 oraz Scand-all w środy o 18, a także na Bizoncjum zazwyczaj w drugą niedzielę miesiąca o 14.
http://rockserwis.fm
http://facebook.com/lepszypunktslyszenia - profil audycji
http://facebook.com/groups/rockserwisfm - tu można porozmawiać ze mną oraz z innymi słuchaczami w trakcie audycji
W pierwszą sobotę miesiąca (oraz okazjonalnie w inne soboty) o 20 współprowadzę audycję Nie Dla Singli oraz prowadzę audycję Jeden Dwa Trzy w Studenckim Radiu Żak Politechniki Łódzkiej.


3 komentarze:

  1. Wiedziałem, że o czymś zapomniałem... o DeWolffie i o Atsuko Chiba. No ale z drugiej strony lista się nie rozciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pechowa sytuacja z tymi dwoma albumami Rival Sons, na bardzo podobnym poziomie są i zjadają sobie głosy (mi się bardziej podoba drugi). Powinna powstać edycja zbierająca po 4 utwory z każdej płyty i byłaby bomba :) A tak razem na liście mamy tylko DeWolff, rany jaka to dobra muzyka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za tegoroczną topkę, to już druga, z której sobie zrobiłem playlistę na Spotify. Poprzedniej przesłuchałem całej, tę również zamierzam.

    OdpowiedzUsuń