czwartek, 2 lutego 2023

Bizon's Best of 2022 - płytowe podsumowanie roku

Trochę mi zeszło blogowo z tym podsumowaniem. Na FB publikowałem swoją czołówkę już dobry miesiąc temu, ale zależało mi na tym, by przed wrzuceniem na bloga tego wpisu, wszystkie płyty z czołówki miały już swoje teksty. Ostatecznie okazało się, że nie dałbym rady każdej z nich poświęcić osobnego wpisu, więc wykpiłem się trzeba zbiorczymi. Teraz mogę już oficjalnie wrzucić podsumowanie.


 

Przesłuchałem tradycyjnie ponad 200 albumów. Brakło mi może w 2022 roku płyt wybitnych, na miarę tych, które wygrywały w niektórych z poprzednich roczników, ale płyt dobrych i bardzo dobrych było sporo. W zasadzie 70-80 z nich to rzeczy, na które zwróciłem uwagę, które w jakimś stopniu spodobały mi się i pojawiały się dość obszernie w moich audycjach. Z tego grona wytypowałem 30 albumów, które stawiam nieco wyżej niż resztę. Kliknięcie w poniższe pozycje umożliwi przeniesienie się na stronę poświęconą danej płycie.

Pozycje 11-30 w kolejności alfabetycznej:

Birth – Born
Bjorn Riis – Everything to Everyone
Black Mirrors – Tomorrow Will Be Without Us
Church of the Cosmic Skull – There Is No Time
Clutch – Sunrise on Slaughter Beach
Earthless – Night Parade of One Hundred Demons
Elder – Innate Passage
Ghost – Impera
Jack White – Entering Heaven Alive
King Buffalo – Regenerator
Madrugada – Chimes at Midnight
Motorpsycho – Ancient Astronauts
Naxatras – IV
Orkan – Livsgaranti
Paralyzed – Heavy Road
Rosalie Cunningham – Two Piece Puzzle
Ruby the Hatchet – Fear Is a Cruel Master
The Melting Minds – Alternate Universe
Weddings – Book of Spells
Wucan – Heretic Tongues

 

Czas na top 10:

10. Skid Row – The Gang’s All Here

 

 

09. Medusa’s Disco – Medusa’s Disco
 

 

08. Datura4 – Neanderthal Jam
 


07. JIRM – The Tunnel, The Well, Holy Bedlam
 

 

06. Condor Gruppe – Gulliver
 


05. Stuck in Motion – Still Stuck
 


04. Cachemira – Ambos Mundos
 


03. Abronia – Map of Dawn 

 


02. Vitskär Süden – The Faceless King
 


01. Onsegen Ensemble – Realms

 


---
Zapraszam na prowadzone przeze mnie w radiu Rockserwis FM audycje: Lepszy Punkt Słyszenia  w każdy piątek o 21 oraz Scand-all we wtorki o 19, a także na Bizoncjum w drugą środę miesiąca o 18.
http://rockserwis.fm
http://facebook.com/lepszypunktslyszenia - profil audycji
http://facebook.com/groups/rockserwisfm - tu można porozmawiać ze mną oraz z innymi słuchaczami w trakcie audycji
W pierwszą sobotę miesiąca (oraz okazjonalnie w inne soboty) o 20 współprowadzę audycję Nie Dla Singli w Studenckim Radiu Żak Politechniki Łódzkiej.

3 komentarze:

  1. Zgadzam się, że muzyki dobrej dużo ale ogólnie bez szału. Największe zaskoczenie: Naxatras się nie załapali, grają to samo co reszta ale moim zdaniem jakoś bardziej zręcznie. Przy takim nasyceniu 'klimatem' w topce może czas się w końcu przerzucić na muzykę filmową? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie no, załapali się do top 30 ;) myślę, że jakbym ustawiał miejsca 11-30 to byliby w drugiej dyszce :) / biz

      Usuń
  2. Pod miejscem 1 podpisuję się wszystkimi kończynami. Mimo, iż co jakiś czas pojawia się uczucie "już to kiedyś słyszałem"

    OdpowiedzUsuń